Recomandari pentru fidelizarea clientilor
Una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta toti proprietarii de afaceri este fidelizarea clientilor existenti. Uneori poate fi tentant sa te concentrezi pe cresterea numarului de clienti, dar este bine de stiut ca un numar decent de clienti constanti iti pot sustine afacerea pentru o buna perioada de timp. Principiului lui Pareto (legea 80/20) ne arata ca 20% din clientii pe care ii avem ne aduc 80% din venituri, si o parte importanta a profitului. Totodata, este mult mai ieftin sa pastrezi un client existent decat sa castigi unul nou.
Ca sa ne folosim de acest principiu trebuie sa gasim o metoda de a fideliza clientii existenti, lucru care poate fi diferit de la un tip de afacere la altul, dar urmatoarele sfaturi sunt general aplicabile in incercarea de a loializa clientii.
- Comunicarea cu clientii
Relatiile dintre clienti si afacere se mentin prin intermediul interactiunilor, la fel ca in relatiile personale. Daca comunici in mod constant cu clientii tai acestia vor simti ca exista o relatie apropiata cu firma ta si ii va face sa se implice mai mult, dar daca nu pastrezi legatura cu ei aceasta relatie se raceste.
Oamenii simt nevoia de a relationa cu afacerile cu care au contact si vor sa se conecteze cu ele. Exista mai multe aplicatii sau platforme de socializare prin care se pot trimite mesaje catre clienti. Este recomandat totodata ca prin intermediul lor sa ceri feedback de la clienti.
Daca tratezi clientii cu respect, aproape ca fiind parte din familie, ei vor aprecia asta, si ei vor face la fel. E bine sa tii cont de parerea lor si sa nu uiti sa iti ceri scuze daca faci vreo greseala. Asadar, rasplata va veni imediat din partea lor. Ca rezultat, vor fi clienti fideli afacerii tale pe o perioada mai lunga.
- Gesturile mici fac diferenta
Daca ai o afacere de tip magazin de incaltaminte, haine sau cosmetice, ai un barber shop, magazin de piese auto sau magazin alimentar poti face cateva gesturi neasteptate pentru clientii tai fideli. O idee este sa le urezi la multi ani daca intra la tine chiar de ziua lor de nastere, sa oferi un cadou simbolic sau cel putin un mesaj de ziua lor sau un cupon de reducere cu ocazia onomasticii.
Cauta diferite moduri de a le arata clientilor cat de mult ii apreciezi si ei iti vor recomanda business-ul tau si altor persoane. Doar de tine depinde sa gasesti gestul care sa ii impresioneze, iar oamenii o sa impartaseasca cu altii experientele importante.
- Program de recompense
Fiecarui client ii place sa fie remarcat si recompensat pentru faptul ca se intoarce de mai mult ori la business-ul tau. O varianta foarte eficienta de a creste loialitatea clientilor este cu ajutorul unui soft de fidelizare clienti.
Acordarea punctelor bonus in functie de valoarea cumparaturilor efectuate recompenseaza clientii direct proportional cu veniturile incasate de la ei. Punctele bonus adunate astfel pot fi cheltuite pe baza unui regulament pentru produse sau servicii cu pret preferential, pentru discounturi valorice sau alte tipuri de avantaje.
Daca pentru tine este mai important numarul de vizite efectuate de client atunci poti sa il recompensezi dupa numarul acestor vizite.
Acestea sunt doar cateva moduri prin care businessurile care vand in preponderenta catre clienti persoane fizice pot sa isi creasca numarul de clienti fideli si sa isi maximizeze veniturile si implicit profitul lor.
Implementarea unui program de fidelizare necesita timp, implicare si deschidere catre tehnologie. Intelegerea nevoilor clientilor, crearea unei legaturi stranse cu acestia si rasplatirea acestora pot fi catalizatorul succesului unui business.